۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

تدابیر جدید آمریکا برای مقابله با تهدیدهای اینترنتی


تدابیر جدید آمریکا برای مقابله با تهدیدهای اینترنتی

کامپیوتر
تدابیر جدید مانع خرابکاری های هکرها خواهد شد
آمریکا مرکز جدیدی در سطح فدرال برای مبارزه با تهدیدهایی اینترنتی تاسیس می کند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز جمعه (29 مه) اعلام کرد که مرکزی جدید با هدف تقویت امنیت شبکه های اینترنتی کشورش ایجاد خواهد شد.
این مرکز در کاخ سفید مستقر و با شورای امنیت ملی آمریکا در ارتباط خواهد بود.
این در حالیست که روزنامه نیویورک تایمز از برنامه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تاسیس مرکز فرماندهی جدیدی در مورد شبکه های اینترنتی خبر داده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در کاخ سفید گفت، خطراتی که در شبکه اینترنت علیه کشورش وجود دارد واقعی و جدی است اما آمریکا برای مقابله با آن ها آمادگی کافی ندارد.
او به عنوان نمونه گفت که کامپیوتری ستاد انتخاباتی او در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته آمریکا هک شده بود و هکرها به اطلاعات مربوط به فعالیت های انتخاباتی وی دسترسی پیدا کرده بودند.
رئیس جمهوری آمریکا زیربنای دیجیتالی، کامپیوترها و شبکه های اینترنتی حساس کشورش را سرمایه های ملی استراتژیک خواند، سرمایه هایی که به گفته وی، دولت فدرال از این پس به طور سازمان یافته و در چهارچوبی واحد از آن ها دفاع خواهد کرد.
باراک اوباما در عین حال بر بی طرف آزاد و شفاف بودن شبکه اینترنت تاکید کرد و گفت که دولت آمریکا درصدد کنترل کردن فعالیت های اینترنتی مردم نیست.


این در حالیست که روزنامه نیویورک تایمز هم از برنامه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تاسیس مرکز فرماندهی جدیدی در مورد شبکه های اینترنتی خبر داده است.
به گزارش نیویورک تایمز، هدف این کار را سازماندهی بهتر عملیات های تهاجمی و دفاعی آمریکا در شبکه اینترنت است.
هم اکنون، نیروهای زمینی، دریایی، هوایی آمریکا به طور جداگانه در این خصوص فعالیت می کنند.
اما آن طور که نیویورک تایمز گزارش داده است، پنتاگون قصد دارد مرکز فرماندهی جدیدی مستقر در ستاد فرماندهی نیروهای استراتژیک آمریکا برای مبارزه با خطرهایی که در شبکه اینترنت آمریکا را تهدید می کند تاسیس کند.
به گزارش نیویورک تایمز، ستاد فرماندهی نیروهای استراتژیک آمریکا بر تسلیحات اتمی این کشور نظارت دارد.
ژنرال کوین چیلتون، فرمانده این ستاد اخیرا در مورد احتمال مختل شدن شبکه های مخابراتی آمریکا در میادین جنگ توسط دشمنان این کشور ابراز نگرانی کرده بود.
یکی از معروف ترین هکرها گری مک کینون هرکر بریتانیایی است که به گفته آمریکا از فوریه 2001 تا مارس 2002 ده ها کامپیوتر ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و وزارت دفاع آمریکا و همچنین 16 کامپیوتر ناسا را هک کرده بود و دولت آمریکا درصدد استرداد و محاکمه وی است.
پنتاگون در ماه مارس امسال در مورد پیشرفت چین در زمینه "توانایی های جنگی اینترنتی" هشدار داده بود.
هکرهایی که به گفته برخی از مقام های آمریکایی در چین سازماندهی شده بودند در ماه آوریل امسال کامپیوترهای مربوط به یکی از پروژه های مهم نظامی آمریکا یعنی تولید جنگنده اف 35 را هک کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر