۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

گوگل درباره 'کمک کارمندانش به هکرهای چینی' تحقیق میکند


خدمات گوگل از سال 2006 میلادی در دسترس کاربران چینی بوده است
بنابر گزارش ها، شرکت گوگل تحقیقات درباره امکان دخالت کارمندانش در چین در حمله هکرها به جی میل شماری از فعالان حقوق بشر و خبرنگارن خارجی را آغاز کرده است.
دیوید دروموند، مشاور حقوقی گوگل هفته گذشته اعلام کرد که گوگل در ماه دسامبر سال 2009 میلادی متوجه شد که هدف یک رشته حملات سایبری بسیار پیشرفته قرار گرفته است.
او دولت چین را مسوول ندانست، اما گفت که مبدا حملات چین بوده و هک کردن جی میل شماری از فعالان حقوق بشر در چین هدف اصلی مهاجمان بوده است.
خبرگزاری های بین المللی و رسانه های گروهی آمریکا روز دوشنبه (18 ژانویه) خبر دادند که گوگل موضوع کمک احتمالی کارمند یا کارمندانش در چین به هکرها را در دست تحقیق دارد.
مدیران گوگل این خبر را تایید یا رد نکرده اند و در واکنش گفته اند که نمی توانند درباره این تحقیقات اظهار نظر بکنند.
در همین رابطه، باشگاه خبرنگاران خارجی در چین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که جی میل های خبرنگاران دو خبرگزاری خارجی هک شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن محکوم کردن این حملات تایید کرده است که یکی از آن افراد برای این خبرگزاری کار می کند.
تعداد کارکنان گوگل در چین حدود 700 نفر اعلام شده است.
گوگل در سال 2006 میلادی وارد بازار چین شد و خدمات خود را به زبان چینی در اختیار مردم قرار داد، به شرط اینکه مطابق قوانین چین، موارد سیاسی یا حقوق بشری که دولت این کشور نسبت به آن ها حساس است در موتور جستجوی گوگل ظاهر نشود.
شرکت گوگل در پی هک شدن جی میل تعدادی فعال حقوق بشر، اعلام کرد که از این پس نتایج موتور جستجوی اینترنتی "گوگل چینی" را سانسور نخواهد کرد.
گوگل می گوید که این شرکت می داند که خط مشی جدید می تواند به تعطیلی کامل گوگل چینی و بسته شدن دفاتر گوگل در چین منجر شود.
با این همه، مدیران گوگل این خبر که تصمیم قطعی گرفته اند چین را ترک کنند را رد کرده اند. آن ها می گویند خواهان مذاکره با چین درباره حملات سایبری یاد شده هستند.
گوگل هفته گذشته اعلام کرد که در حمله مشابه ای جی میل تعدادی از فعالان حقوق بشر مستقر در آمریکا، اروپا و چین که منتقد چین هستند نیز بطور مستمر هک شده است.
مشاور حقوقی گوگل می گوید که در این مورد خاص موفقیت هکرها ارتباطی به سیستم دفاع سایبری جی میل ندارد، بلکه مهاجمان با استقرار ویروسی در کامپیوتر شخصی قربانیان موفق به سرقت اطلاعات آن ها شده اند.
مشاور حقوقی گوگل همچنین اعلام کرد که هکرها حداقل به کامپیوترهای 20 شرکت دیگر که در زمینه های مطبوعاتی، تکنولوژی، مالی و اینترنتی فعالیت دارند حمله کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر